Ibland önskar jag att jag var religiös.

Eller religiös kanske är överdrivet, men jag önskar just nu att jag trodde på affirmation.

Allt var så bra nyss. Jag skulle fixa mitt sparkonto som har varit låst för att jag inte har orkat tagit tag i det tidigare, då hade jag haft nio hundra kronor och dessutom skulle pengar från CSN ramla in under nästa vecka.

Det är fest imorgon och på måndag åker jag hem. Allt var så fint. Men jag fick inte tillgång till mina pengar för tydligen behövde jag en bankbok till det kontot. Och hemma efter att ha lugnat ner mig från den chocken så öppnade jag skolmailen och studierektorn tyckte att jag hade för många saknade poäng för att kunna få dispens. Jag visste inte att de räknade antalet poäng också, trodde de bara skulle se hur gamla uppgifterna var som låg efter så därför tänkte jag vänta med de två uppgifterna som det handlar om tills jag kom hem och hade tillgång till böcker igen.

Jag panikskrev ett av dem tidigare ikväll som jag skickade in och jag har gjort upp ungefär sju olika planer på hur jag ska få mina trehundra kronor att räcka till på nästa söndag (om mina poäng inte ramlar in innan dess så får jag fråga mamma och pappa om busspengar så jag kan ta mig till skolan så länge). Tyvärr innehåller ingen av dem morgondagens festande.

(60 kr till gävle tur och retur, 50 kr sprit och eventuellt 50 kr cigg. nej det går inte, jag kan inte)

Så om affirmation ja, det enda jag kan göra nu är att sitta och vänta på att poängen ska ramla in. Det är en schysst lärare, han brukar vara snabb och han är inte så petig i detaljer så det ska gå bra, OM han inte har semester... Då kan det dröja till den 30:e innan han ens kan titta på mailet och kanske ännu en vecka innan han har tid att rätta det?

Jag hatar att sitta och vänta på att det ska ordna sig, jag avundas de troende ibland. Om jag bara kunde lita på att vissa saker ordnar sig av sig själv ibland, helt magiskt av sig själv när man har gjort det man själv har kunnat. Att jag kunde slappna av och inte känna att jag måste ha kontroll på precis allting som rör mitt liv.

Nej istället ligger jag här sömnlös med magkramp. Jag tror att religiösa människor får mycket mer sömn än vad jag får i genomsnitt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0