Inte en bra dag.

Fast jag har fått lite gjort idag. Jag har städat ur min garderob och hittat hela kläder som jag kan ge bort.
Sen så hittade jag en massa trasiga kläder som jag måste slänga.

Och så har jag satt upp en ljusstake som är på min tavelvägg (har en vägg som är dedikerad åt tavlor som ska sitta osymetiskt, snyggt faktiskt) och pillar lite grann hemma. Men det känns så totalt värdelöst att hålla på och försöka göra fint här. Så fort jag får jobb och har råd att flytta till en större lägenhet så kommer jag göra det.

Fast, så har jag sagt i tre år nu...

Jag har ingen telefon just nu för min bestämde sig för att "Nä jag tänker inte ladda nu vad du än gör" Jag kan inte ens ladda den via USBn så det är nog mer där det är fel än att det är glapp. Och min nya telefon som skulle ha kommit i måndags syns inte till. Jag är lite paraniod för det har hänt förr att brev har försvunnit från min brevlåda. När jag har sett på morgonen att det varit post när jag varit på väg någonstans men tänkt att jag tar det när jag kommer hem och sen när jag kommit hem så är det borta.
Eller som när en räkning kom ett halvår sent. Så jag är lite orolig nu ja. Tänk om jag inte får någon telefon? Om någon har tagit min avi? Eller om posten har slarvat bort den?

Iallafall, jag skulle ha åkt in till skolan idag men jag tänkte att jag är hemma och fixar med att packa upp och tvätta kläder och sånt. Big mistake. Jag känner mig alltid supermegaensam när jag lämnar Sandviken (eller lämnar ulricehamn för sandviken) och den här gången är inget undantag och nu har jag ingen mobil så jag är destå mer isolerad.
Jag borde ha åkt in till bildsalen och träffat Ti åtminstånde. Ti är bra när man känner sig isolerad, hon pratar konstant men man behöver inte svara om man inte orkar vara social för hon väntar ändå aldrig på svar :)

Så imorgon blir det bildsal ja. Och förhoppningsvis en mobil också, om inte min har kommit så har Lundin sagt att han kanske har en gammal som jag kan låna så länge.

Men nej, det är inte en bra dag idag. Jag gick ut idag och gick en lång långpromenad bara för att jag orkade inte vara hemma och när jag var hemma så har jag varit upptagen med olika saker eller tittat på tv. Jag försökte stämma min gitarr för att spela lite men Asträngen ville inte vara med och gick sönder (igen).
Det går inte så bra att spela utan en Asträng. Jag tror att idag är det meningen att jag ska må dåligt, det finns liksom inte så många andra förutsättningar för dagen.

Men nu är det kväll och jag har en disk, klädesupphänging, en påsepopcorn som jag hittade i skåpet och ett nyladdat avsnitt av Warehouse 13 att underhålla mig med så det ordnar sig. Jag har överlevt ännu en dag.

Och min nya granne (igår när jag kom hem stod det ett nytt namn på dörren till lägenheten under min) är väldigt förtjust i sina högtalar verkar det som.

Synd att han inte har lika bra musiksmak som den förra grannen hade >_<


(Hahahaha precis när jag skrev det bytte den musik till en låt som jag har i min mp3. Jag kanske låter bli att skicka anonyma lappar om hur många olika sätt det går att döda en människa på)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0