Jag är inte så bra med blommor...

Jag äger en blomma, en. Den fick jag av min vfuhandledare förrförra vintern som en avslutning. Då var den liten och väldigt gullig och kom med en pytteliten kruka. Våreld tror jag att jag lyckades googla fram att arten hette.

Som folk är bekanta med så brukar jag resa bort till min mamma under sommaren för att jag är en fattig student utan sommarjobb och för att jag aldrig annars kan vara hemma.

Förra sommaren när jag åkte så lämnades Blomman hemma utan någon speciell tanke eftersom den var liten och fjollig och inte hade blommat på ett halvår. Och när jag kom hem efter två månader så var den som väntat död.
Förutom att nedersta delen av stjälken var grön och såg frisk ut.

Så jag gjorde det som min farmor har lärt mig, jag klippte av stjälken så bara det levande var kvar och vattnade blomman och ställde den i fönstret.

Och skiten överlevde!

Och växte...



Och växte till den grad att jag faktiskt plantera om den.
(japp, krukans mönster är en serietidning, så coolt, jag älskar dem, bara därför jag köpte de (har två))

Jag köpte hem gjord och en ny innerkruka. Egentligen ville jag slänga den, men jag tänkte att den förtjänar att leva ett värdigt liv om den har överlevt två år hemma hos mig.

Nu har jag varit borta i nästan tre månader och jag kom och tänka på det igår att jag hade en blomma.

Undrar om den fortfarande lever?....

Kommentarer
Postat av: :)

Lever den då? :O

2010-08-23 @ 17:31:38
URL: http://www.metrobloggen.se/hannispannis
Postat av: Åkerspöke

Jaaa det gjorde den :D

Fast den såg inte så glad ut :o

2010-08-23 @ 23:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0