Jag skulle ju, vad hände?

Jag skulle förblinda världen, ta den med storm. Jag skulle bli nånting, vad spelade inte så stor roll. Jag var ämmad för något stort. Nej jag var något stort. Det enda i sitt slag. Jag skulle förändra världen med min konst. Jag var den enda som syntes när vi stod på scenen och jag var självklar som huvudrollen. Jag skulle armbåga mig fram i världen, sikta uppåt och sparka neråt. Aldrig vara nöjd försen jag var på toppen för det var där jag hörde hemma.

Men det blev inte så.

Jag blev lärare istället. Vad var det som hände?

(fast jag tar världen med storm, små bitar i taget)


Jag hittade den här texten i en gammal dagbok (eller ja, från förra året) den är gullig och förtjänar en lite extra uppmärksamhet :) När jag var liten (yngre?) var jag besatt av teater och att skriva dikter. Och jag kände precis så där. Jag var någonting stort och var på väg att bli större.

Ja, vad var det som hände egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0