Sweet btw

Innan sommaren var jag supermotiverad att träna och vara hälsosam och jag gick ner sju kilo på två månader, genom enbart powerwalk, yoga och stepup, nedskärning av socker och mindre portioner.

Jättemotiverad och jätteduktig var jag.

Sen åkte jag hem över sommaren... Jag kan säga att förutom att jag badade så gott som varje dag i Juli när jag var hos farmor så har jag inte tränat ett dugg och jag har svullat i nästan tre månader (Men mina gamla ätstörningar kom inte tillbaka som jag var rädd för, utan det var "normalt" svullande, sånt "äh det är sommar och semester-gå runt och pilla i naveln och glass varje dag"-svullande you know. )

Så, när jag kom hem så låg vågen där och väntade på mig. Jag stirrade tillbaka... Och petade till den med tån.

"Jag har faktiskt svullat i sommar, så få fan inte ångest nu Zarah, du vet att den kommer visa att du har gått upp i vikt. Du VET det, ingen ångest nu..." Jag satte hela foten på den

"Det är väldigt dumt att väga sig nu på kvällen. Bättre att väga sig imorgon efter att jag kissat. Ja mycket bättre. Inte bra att väga sig efter att jag har hällt i mig x-antal liter vatten och te"

Jag steg upp på den och blundande "och jag ska faktiskt ha mens precis precis snart och har samlat på mig massor av vatten, det känner jag ju på fingrarna och ser på fötterna"

Sen slutade jag mesa mig och tittade ner och... Jag har bara gått upp två kilo!

Två kilo!

Jag har totalt slappat igen i sommar, jag har inte rört mig mer än nödvändigt. Seriöst, vissa dagar har mammas hund gått ut med mig. Och jag har svullat! Jag åt till och med en halv påse chips! (det var en filmkväll). Jag äter ju aldrig chips annars (om jag inte är på fyllan och det är den enda tuggbart som finns när fyllehungern slår till)

Dessutom så brukar jag gå upp ungefär ett-två kilo varje mensperiod som försvinner magiskt efter några dagar. Så om jag har tur så är de där två kilo bara extravatten som är borta om några dar ^^


Sweet :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0