I aim to missbehave!

Idag var jag på min gamla VFU-plats och ett av barnen pekar på min fina knapp som det står "I aim to missbehave" på.

Från en serie som heter Firefly <3 och där huvudpersonen menar att han inte tänker böja sig för "the alliance" (som är de som mer eller mindre styr universum, som är uberbyråkratiska och uberonda moderater (nej serien är inte aaaalls vänstervriden, euhm) han menar att han "Aim to missbehave" för det är bara bra att göra alliance på dåligt humör.

Hursomhelst. Jag står där med min fina knappt och en unge undrar vad det betyder...

Ehm... Jo.. Ehm...

Det kändes inte läge att säga att det betyder att jag siktar på att vara olydig.
Fast å andra sidan, jag kanske skulle ha startat igång ett rebelluppror?
Ner med auktoriteter! Våga vägra lyssna på lärarna! Jaaa! (åtminstone där jag inte jobbar)

Och jag älskar att min jacka är brun, så klockrent ihop med knappen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0