Russins sociala samliv, en etnografisk studie.


Första observationen Fem stycken russin har samlat sig utanför russinspaketet.
Det verkar vid första anblicken att de har slumpmässigt placerat sig vid de ena sidan av boken.
Men vid analyserande blir det tydligt att fyra stycken har samlat sig i en ring och en av russinarna har placerat sig utanför gemenskapen.


Andra observationen. Vid ett senare tillfälle finner jag att gruppen har splittras av en okänd anledning, jag väljer att fokusera min undersökning på de tre kvarvarande russinarna som har flyttat sig från bokens hörn in till mitten av den vänstra sidan.
Jag ger de figuerade namn, Örjan, Hegobald och Hjördis.


Tredje observationen. Örjan, Hegobald och Hjördis ligger kvar på samma ställe de verkar inte göra någon ansatts att flytta på sig.


Fjärde observationen:
De har avlägnat sig från boken och placerat sig istället rakt på bordet, detta inträffade efter att min kollega behövde boken...
Jag ser inget samband.


Observation nummer fem.
Örjan och Hjördis har stött ut Hegobald, det största av russinarna, de verkar planera något ihop. Detta efter att jag petade på dem i förhoppning om en reaktion.

Sen blev det inga fler observationer, russinarna hade under mystiska omständigheter försvunnit innan jag hann ta det sista kortet.

Kommentarer
Postat av: mamma

knäppis

2010-11-10 @ 20:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0