Senast i veckan

Nej jag kom inte nyss hem från Malmö och det är därför jag inte har bloggat på en och en halv vecka, jag kom faktiskt hem från Malmö förra söndagen.

Jag har bara varit lat. Men nu ska jag försöka uppdatera lite.

Jag fick inte ett jobb som jag hade hoppas på, motiveringen var att de redan hade en kvinnlig fritidspedagog på den avdelningen och de kände att det blev en bättre mix med en man istället.
Nä ja ä'int bitter ja'int. Eller jo ett tag var jag det, det känns lite surt faktiskt, hade känns lite bättre om hon hade sagt att "nej du är skitkass faktiskt" och inte "tyvärr du är fel kön".

Men men, shit happens. Dont get mad - get even! Heter det ju. Fast jag kunde ju inte hämnas på någon person just nu (inte den killens fel att han fick ett jobb) så jag beslutade mig för att hämnas på den skolan och söka alla andra jobb som fanns i länet och sen när jag får anställning så ska jag vara den mest kreativa pedagogen som startar igång en massa kulturprojekt och de på den skolan missar den mest kompetenta fritidspedagogen som någonsin existerat.

Mjea, är min plan åtminstånde, men det finns inga jobb. För fritidspedagoger så finns det vikariat eller "resurslärare" (aka underbetalda speciallärare utan utbildning) ute just nu.
Eller det fanns en heltidstjänst, fast i annonsen stod det "manliga sökande välkomnas eftersom vi har många kvinnliga anställda i verksamheten".

Jag får nog starta igång en egen skola...

Men nog om det, nu under veckan har det varit examensarbete och observationer. Grymt roligt, observationerna i alla fall. Jag fick hälsa på på min gamla VFUplats, väldigt fint att träffa alla barnen igen. Jag fick till och med en jättekram av en kille som det kändes som att jag inte gjorde så mycket annat än skällde på.
Det var lite otippat.
Han har en viss beteendeproblematik och han, ja... men jag försökte hela tiden prata med han när jag inte behövde skälla på honom för att ge han lite positiv förstärkning, det gick inte så där jättebra tyckte jag men tydligen lämnade jag ett litet positivt intryck på honom.

Men jag fick ett brev i veckan också!

Tack göranssonska stiftelsen.

Det firades med glögg

Mitt fina kylskåpspoesi i bakgrunden.

Så det blir julklappar i år.
Göttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0