Dags för frukost!

Eller inte riktigt, men jag ska fixa i ordning frukost nu som jag kan äta imorgon på bussen. För det är faktiskt helt onödigt att vakna tidigare än vad man egentligen behöver.

Hela min morgon är minutplanerad, alltid, inte en extra minut av värdefull tid får spillas på vakentid. Först vakna, sen sju minuters snoozning, uppstigning och knäppa på tvn för att hinna med åtminstånde en nyhetssänding medan toalettbesök, tvättning och sminkning utförs på ungefär 15-20 minuter, sen påklädning som egentligen borde ta tre minuter, max, men som brukar bli runt en tio-tjugominuter eftersom jag alltid ändrar mig på morgonen och börjar leta efter andra kläder. Och sen packa väskan med saker som jag behöver ha med mig (som jag alltid glömmer att göra kvällen före, vilken ändå inte hade spelat någon roll eftersom jag alltid packar om väskan) vilket brukar ta mellan 5 minuter och en tjugo minuter beroende på hur länge jag måste springa runt och vända upp och ner på allting för att hitta mitt busskort och mina nycklar och min mobil.

Euhm... Ja, minutplanerat ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0