Hur man underhåller sig en lördagkväll.


Den är långt ifrån klar, jag ska göra fler lager av kronbladen och på de två mittersta ska jag göra själkar och försöka lista ut hur fan jag ska måla för att fylla i kronbladen på den sidan som ligger under den blomman som är framför (if that made sense) så det ser logiskt ut men det fixar sig.
Sen så ska jag ha bakgrund också.

Jag velar lite, i början var det meningen att det ska vara en förstörd värld och allt är grått, trasigt och dött förutom de där solroserna som är det enda som har överlevt (och som är jätteglada och fina!).
Sen så ändrade jag mig och ville ha atombombsmoln i bakgrunden.

Men nu vet jag inte, jag har lagt ner väldigt mycket jobb på de där blommorna och de är inte ens halvfärdiga, kanske skulle jag göra en seriös bakgrund och faktiskt måla en seriös och fin tavla för en gångs skull?

För det är väldigt komplicerat att måla med just den här tekniken som jag har valt, för jag har inte grundfärgat tyget och jag målar med akrylfärg som jag först för att få den att fastna på tyget måste tunna ut med vatten så att tyget suger åt sig färgen och till slut efter några lager bli så pass mättad att den fastnar. Och då kan jag måla på det utan att spä ut färgen och det gör att det blir en mycket starkare färg, vilket är anledningen till varför jag krånglar så mycket med det, för jag vill ha olika lager av färgstyrkor. Bara kronbladen har fyra lager och mitten av blommorna har säkert det dubbla och dessutom fyra olika färger i olika kombinationer för att få den där effekten. (och jag kommer fortsätta pilla på det eftersom det ser grymt kladdigt ut just nu, måste bättra på den)


Så... Hur avancerat vill jag ha bakgrunden? Den delen av mig som redan har tröttnat på projektet tycker att den svarta bakgrunden är jättefin som den är haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0