Uppdatering!

Oj!
Nu misssköter jag bloggen igen. Dåligt Zarah, dåligt. Jag skulle ju skriva nu när jag hade en ny och fin blogg och inte den gamla äckliga dåliga missköttabloggen. Men jag har faktiskt haft fullt upp med VFU nu (och spela Zelda - a link to the past när jag är hemma.. euhm.).

Jag råkade sova över hos Samir igår, (och för folk som inte har hängt med så ja, vi är kompisar nu. Ni kan sluta skicka anonyma hatbrev till honom) och där käkade vi ohälsosamt mycket chokladkaka och jag spöade honom i mortal combat.

Sen idag så (ah visstja, anledning till varför jag sov över hos honom var att jag inte orkade med att ta en buss som gick från uhamn klockan fem på morgonen) började jag halv sju på min praktikplats och jag kom in dit och tog mig en kopp te. Sen dukade jag fram frukost till tre små förskoleklassbarn (nej! förskoleklass inte dagis/förskola. Ja det är skillnad) och åt frukost medan fler frukostätare droppade in.

Alltså... Seriöst, jag älskar mitt framtida jobb (förutom att faktiskt gå upp tidigt på morgonen), igår satt jag och pärlade med några barn på eftermiddagsfritids. På hur många ställen kan man få betalt för såna saker?
Seriöst?

Hursomhelst, senare idag var jag på en föreläsning med Ann Pilhgren, för jag är inte bara så pass mycket nörd att jag läser pedagogiska artiklar på fritiden jag går även på extra föreläsningar på fritiden (och till och med tar ledigt från VFUn för det) OCH jag köpte ett jättefint kompendium från kursen "sokratiska samtal som metod" (för det var den enda av litteraturen hon sålde som jag hade råd med just då). 

För att jag är så totalt skadad av att läsa på högskolan och har nördat in mig totalt i pedagogiken. Fast sokratiska samtal är nog, förutom Reggio Emilia den metoden jag verkligen har fastnat för, det är precis på det sättet jag vill arbeta på med fritt tänkande och fritt skapande med fokus på utveckling, fördjupning och förankring.

Så ni kan ju tänka er hur exalterad jag har varit hela veckan över att Sveriges ledande expert i ämnet skulle komma och föreläsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0