Mindre trött

Och bra mycket mindre sliten. Jag har jst nu inte så mycket tid och inspiration att blogga. Eller egentligen är det inte det som är fel, felet är att jag aldrig har bilder längre. Det är inte roligt att blogga utan bilder.

 

Jag jobbar med barn, jag får inte ta bilder på barn, jag får heller inte skriva vad som helst för sekretessen.  Och så intressant är inte mitt liv utanför jobbet just nu, det är packning och aktivitetsplanering för hela slanten. Undrar hur många timmar man skulle få till om man faktiskt skrev ner alla timmar man spenderar med planering och förberedelser.

 

Men att arbeta utan att få betalt! Det skulle jag ju inte göra ansåg jag på högskolan. om jag inte fick tillräckligt med planeringstid så skulle rektorn få skylla sig själv att verksamheten blir lidande minsann. Hahaha vad roligt att de värderingarna inte ens höll i sig en månad.

Men lite annat händer förvisso på min fritid, i fredags var jag ute och åt med kollegorna, vilket var mysigt och fint men jag kommer inte ifrån känslan att jag är lite Svensson-wannabe. Inte riktigt vart jag hör hemma.

 

Fast då är frågan, vart hör jag hemma? Jag orkar inte med skrikiga hysteriska hemmafester där folk är så "roliga" och ska vara så galna och frisinnade som möjligt. Och fokuset ligger på att bli full, jag har vuxit ifrån sådant, jag blir inte ens full längre, det är jobbigt att vara full och fulla människor är jobbiga. Jag vill ha lugna fina hemmafester med en massa prat och god mat. Men samtidigt så känner jag mig utanför när det är riktiga vuxna med.

 

Jag är i mellanlandet igen, som när jag började på komvx, eller när jag började på högskolan. Jag lämnar den gamla kulturen och går in i en ny.

 

Nu ska jag äta frukost och sen ska jag försöka få till en mobiltömning så får ni lite bilder också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0