Bäbis?

Imorgon ska jag sätta i en P-stav istället för att fortsätta med p-piller. Om jag ska vara helt ärlig så tar det emot lite grann. Massa människor omkring mig nu går runt med en bäbismage, jag vill också ha en bäbis! 

Lite lockande är det att bara råka bli lite gravid. Lite hoppsan oj då, hur gick det här till? Jag har sagt hela tiden att jag ska vänta med barn tills jag är utbildad och har jobb och nu är jag ju utbildad och har jobb.


Nä... Jag får hålla mig tills åtminstånde provåret är klart. Provåret är som en slags betald lärlingstjänst som alla nyexaminerade har första året där vi efter ett år blir bedömda om vi är lämpliga som lärare eller inte. (nänänana-na ni som trodde ni var klara nu). Så det är en grej som är väldig dumt att behöver avbryta eller skjuta upp. 

 

Fast måste man verkligen vara så himla förnuftig hela tiden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0