Snittad

Titta jag blöder till och med! 

I morse vaknade jag av att barnmorskan ringde och väckte mig "hej, har vi pratat om bedövning?" 
tydligen är det så att hon som barnmorska inte får sätta in en bedövningspruta pga infektionsrisken, men det är helt okej att hon snittar upp armen, pillar in en plastbit och syr igen såret igen. Hursomhelst så jag behövde visst komma över två timmar innan jag sätta på en bedövningsalva.

Bara att klä på sig och grufsa sig neråt. Precis innan hon sätter på salvan frågar hon om jag är allergisk mot bedövning. "har inte en aning... " Så det var lite spännande och se om jag fick någon allergisk reaktion och tydligen var det väldigt konstigt att jag aldrig blivid bedövad, inte ens hos tandläkaren innan. Men har man bra gener så har man.


Nu har jag roat mig med att boka bord och ringt till Borås bostäder. Den 28e december skulle jag ha visat dem ett anställningsintyg. Tror det är femte gången jag får det uppskjutet nu haha. "du måste komma med de så snabbt som möjligt", det känns inte direkt som om det är så många andra sökande på "min" lägenhet eftersom de så tålmodigt skjuter upp det hela tiden. Men nu har jag till den 17e på mig, få se om kommungubbarna har skärpt sig och skickat tillbaka papperna tills dess. Annars får jag skjuta upp det en vecka till haha 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0