Ninjatvättning

Jag har tappat bort min bokningsnyckel, så den senaste tiden har jag fått ängat mig åt att smygtvätta. Vilket faktiskt är en konstform att lyckas med.

Söndagar är den stora icketvättdagen i min tvättstuga så den är oftast ledig.

 

Som en ninja smög jag ner i källaren. Smög fram genom betongkorridoren mot dörren till tvättstugan, jag gläntar lite lätt på dörren och jag ser en hög med tvätt.

Jag stannar och lyssnar, men jag hör ingenting. Jag tar ett djupt andetag och skjuter upp dörren med ena handen, fullt beredd på vad jag än skulle möta därinne. Men det var ingen där.

Tvättmaskinerna var full med tvätt, men var avstängda. Jag vet sedan innan att borås bostäder försöker vara sneaky och har något slags tidslås på elen ner till tvättstugan, så alla maskiner slås av någon gång vid nio-tiden på kvällen.

(man får bara tvätta till åtta)

Så jag rebootade en maskin, vilket tog ett tag att lära sig hur man gjorde, tog ur tvätten som låg där i och la den i torktumlaren. Jag är nästan säker på att personen som ägde tvätten inte skulle ha något emot det för tvätten luktade lite "Hej här har jag legat hela natten och gottat till mig!".

Anyways, jag gjorde i ordning tvättmaskinen. Jag tog god tid på mig, för det är något du inte vill stressa med. Jag visste att ägaren till tvätten inne i tvättmaskinerna kunde komma närsomhelst. Men jag höll mig lugn.

Och sedan smög jag mig upp tillbaka till min lägenhet igen.

 

Nu ska jag laga en ninjafrukost innan det är dags att ninjatorkumla mina kläder. Och efter det ska jag ninjaträna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0