En vecka med LCHF

Tappat 3 kilo och 8 cm runt midjan!

 

Nu i början är det för att kroppen släpper ifrån sig vatten, för det kommer ta ett par veckor till innan kroppen ställer om sig och man hamnar i ketos (och förbränner fett istället glykogen). Men det är inget negativt? Jag har slutat varit svullen, trots att jag fuskat lite med inte helt låglaktosiga produkter, jag sväller fortfarande upp av laktos, men bara under några timmar istället för hela dagar. Dessutom är jag inte konstant uppsvälld som det var med pasta och bröd. och 8cm minus är ju fortfarande 8cm minus oavsett om det är fett eller vatten, right?

 

Mitt sockersug är helt borta! Vilket var mitt främsta mål med att ställa om kosten. Det är helt magiskt. Och jag är inte konstant hungrig heller.

 

Varför är folk så skeptiska mot LCHF?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0