Godmorgon.

Urk, somnade vid halv fyra i natt och vaknade först kvart i åtta, tvingade mig att somna om och lyckas sova till tio.

Inte så att jag kom hem så sent igår, måste ha haft svårt att varva ner bara. Hursomhelst Tur att jag bara jobbar 5 timmar idag. 12-17 är inte så ansträngande.

 

I Malmö testade jag en helg av LCHF, jag har varit väldigt skeptiskt mot det men det var faktiskt rätt vettigt. Och det fungerar också, jag var varken uppsvälld eller konstant hungrig (som jag har haft problem med sen jag satte i p-staven). Poängen med hela "metoden" är att om du inte får i dig något som triggar insulinet (kolhydrater) så slipper du alla bieffekter av kroppen pumpar in insulin i kroppen. Som hunger, att kroppen lagrar fett, noll förbränning.

 

Så min första måltid, eftersom jag inte orkade handla när jag kom hem halv tio igår, var kassler och ratatouille med lite cream fresche till brunch.
Om jag äter brunch de dagar jag börjar 12 istället för att äta frukost hemma och sen mellanmål med barnen så slipper jag brödet som serveras som mellanmål. Taadaa mitt tidigare problem att jag åt för mycket bröd är slut.

För med inget insulin som kämpar ner blodsockret så blir det en jämn och fin kurva (som vi alla har lärt oss sen vi var små att det vill vi ha) och jag måste inte äta mellanmål är planen.

 

Nu ska jag leta efter kläder och trycka i mig allergimedecin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0