Ibland får man återbäring från karmakontot.

Jag fick ett mail från SJ i morse, tydligen hade de ställt in mitt tåg...

Så jag ringde och undrade whats up with that?

 

Jag fick vänta en stund och så kom telefontanten tillbaka och tydligen eftersom det var så många byten (är man snål har man en begränsad budget får stå ut med sånt när man beställer biljetter) och ett av tågen var inställda så skulle jag få åka buss till Alingsås och sen tåg till stockholm och sen tåg till gävle istället. Är det okej undrade hon?

Eh... ja jag kan väll överleva med ett tågbyte mindre.

Och du kommer fram en timme senare, är det okej? Det blir inte för sent?

No offence, men jag åker rätt mycket tåg och jag är väldigt nöjd om det är så att jag kommer ända fram. Tiden är inget man prioriterar när man regelbundet åker långt. Fast det sa jag inte... Jag sa bara att det var lugnt.

Sen knappade hon in, sen sa hon "oj... Det finns inga biljetter kvar på den sträckan..." en kortare tystnad uppstod från båda sidorna telefonen Det var liksom därför jag beställde biljetten i mitten av oktober hann jag precis börja tänka innan hon knappar igen på tangentbordet. "men det fanns en förstaklassbiljettkvar! Ja du får åka första klass hela vägen från Alingsås... Är det okej?".

 

Eh... Pja... Det är lungt, jag tror jag leva med det.

"Hehe, jaaa jag beklagar om det blir för omständigt att åka i förstaklass."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0