Men gosse...*

Haha snart är det jul!

Mamma har köpt ett nytt hus och berättade över telefonen att hon har gjort i ordning "mitt" rum! (egentligen gästrummet, men hon tänkte mest på mig ).
Min kusin som har flytt till Irland kommer också "hem" på besök.

Jag längtar, jag längtar, jag längtar och det är bara några veckor kvar nu :D

Jag längtar efter mamma, jag längtar efter mina syskon, jag längtar efter mina kusiner, jag längtar efter min faster, jag längtar efter mina vänner. Jag längtar efter att komma hem igen helt enkelt.
Och jag längtar efter julgodistillverking, julmatlagning, julklappsinslagning.

Jul är familjens högtid och familj är det bästa som finns och om ynka sex veckor får jag träffa alla igen i elva underbara dagar!
superhappyface is on!


*Gosse är dialektalt (från byn jag är ifrån egentligen) och används på allt och alla, ungefär som "Dude", fast det kan också användas när man är arg på någon.

"Määh GOSSE! Ä'lu dum i hela huvve ällä!?" *låta som en äkta infödd inavlad Gästrikare som jobbat på "värke" (verket) hela livet*

 

Och eftersom det är jul och mamma har som vanligt önskat en önskelista:

  • Årsförbrukning av hörlurar (eftersom jag alltid lyckas ha sönder såna, vet inte hur).
  • Garn, tyg, penslar, färger, dukar (you know, det vanliga)
  • handpenning till en bostadsrätt
  • en diskmaskin
  • en häftpistol (och vit täckfärg och träramar så jag kan göra egna dukar att måla på)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0