Home is where your heart is

Jag har ju beklagat mig i bloggen tidigare om vilken seperationsångest jag har.
Och att jag inte riktigt känner mig hemma i Borås, fortfarande efter alla dessa år.
Fast, i helgen var det fest med det gänget som kallas för Boskap (lång historia). Mer hemma än hos dem blir det nog inte. De är de finaste av de finaste, de som man alltid blir accepterad av, för de är precis lika utanför normerna som jag.
Vi Springer runt och lever livet, precis vid sidan av. 
Vi dansar till en annan takt. 
Och vi är förbannat bra på det. 

Jag behöver påminnas om det då och då, speciellt när det varit mycket på jobbet. Dont get me wrong. Jag tycker om mina kollegor (de flesta av dem), men ibland blir det så otroligt mycket svensson över allting. 
Det är skönt att få komma till ett ställe och få vara mig själv. Få vara lite hemma.
Och på fredag är det dags att dra min lilla rullväska till Fina Malmö <3 
Staden som andas en blandning av galenskap och hemtrevlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0