Min pappa

Pappa och jag gled in på en diskussion om hjärnor och hjärnors utveckling.

Jag: "fast hjärnan är ju inte färdigutvecklad försen man är runt 20 någonting"
Pappa: "fast du är ju halvsvensk. Så frågan är hur utvecklad din hjärna kan bli"


På vägen till affären, i bilen. Min pappa:
"åh nu slog sätesvärmaren igång, åhå det börjar kännas skönt i testiklarna."
Farmor suckar högljutt och himlar så högt med ögonen att jag ser det fast jag sitter bakom henne.
"ååhå nu börjar det kännas som en anusundersökning"
Farmor ignorerar väldigt demonstrativt skämtet.
"Äh.. Nu får jag sänka innan kånkelbären tar eld"
Pappa sneglar i bakspegeln mot mig och jag försöker dölja ett fnitter för risken att uppmuntra honom.

Farmor byter ämne.

 

Appropå något annat.

Jag fick en datormus av pappa! 
En blå. Han sa att han köpte den till sig själv men den var för liten för honom. Han klickar bara rakt ner i bordet istället för på knapparna haha.

"Vad roligt att du köpte en blå som är min favoritfärg"
"Ja, den fanns i grön, blå eller... Rosa..." 
"Haha varför köpte du inte den rosa då?" 
"Nej. Den matchade inte mina gardiner"

 

 

Idag tänkte jag även försöka mig på att åka skidor. Fast få se om det funkar. Pudersnö och ingen skare haha. men skam den som ger sig. Jag saknar gymmet och promenader har aldrig varit min grej. Så förbannat tråkigt att bara gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0