Appropå Cosmo Jarvis

Och Daves house låten.

 



När jag lyssnade på den så kom jag på att jag vill att min lägenhet är en "whats happens here stays here". En frizon där man får skvallra utan att skvallret kommer vidare, ett ställe där man får vara en nördig nörd och alla är välkomna. Där fester spåra lite ur och det är okej att göra pinsamma saker.

 

Sen kom jag in på att fundera på att sätta upp lägenhetsregler i hallen, som en kul grej.

Regler som:

Det som händer innanför denna dörr, stannar innanför denna dörr. 

Blir en diskussion för häftig, ta den till ett annat rum. 

Är någons dryck slut, erbjud denne en skvätt av din. 

Om rummet börjar snurra, försök inte stanna det själv, utan tillkalla lägenhetsinnehavaren.

Blir du bjuden på mat, ta tills du skäms. 

Blommorna är dekoration, vegetarianer hänvisas till gräsmattan.

Det är STRÄNGT FÖRBJUDET att låta maten tysta mun.

Den som inte vill dricka snabbkaffe tar med sig egen kaffebryggare.

Kvarglömd alkohol som inte återstas efter en vecka tillfaller lägenhetsinnerhavaren.

För kvarglömda gäster ansvaras ej. 

Sovplatser kan bokas i förväg mot en muta/fjäskning. Annars är det först till kvarn som gäller. 
Förutom sängen, den tillfaller automatiskt lägenhetsinnehavaren, eventuellt kan man muta till sig en plats i fotändan.

 

 

Eh.. Ja.. Jag ska nog fila lite på dem...


Kommentarer
Postat av: P

HAHAHA, jag döör! Awesome! xD

2012-02-03 @ 10:52:09
URL: http://purjoloeken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0