dumma amerikanska filmer

Tittar på The house bunny, först tyckte jag filmen var lite roligt. En tjej blir utkickad från The playboy mansion och måste klara sig utanför huset. 

Hon hamnar i ett sorityhouse som hon måste fräscha upp så de får kandidater för annars får de stänga ner. Iallafall. Tjejerna där är helt misfits, nördtjejerna utan stil som alla skrattar åt. Så ingen vill så klart vara medlem där! 

Jag tänkte vad bra att det kommer någon som rycker upp dem, lite girl power och sånt. Men nej, med smink och snygga kläder så löser sig allt. Enligt den amerikanska modellen. 

Bla...

 

Men efter ett tag så upptäckte tjejerna, efter att de blivit populära att de samtidigt har blivit totala bitchar som är lika ytliga och dum i huvudet som de andra som gjorde narr av dem. 
Så jag tänkte. Oh nu har filmen skärpt till sig! Nu har jag återfått tron på filmvärlden igen.

Men nej... Allt löste sig med en kompromiss! Man kan vara snygg och orginell! Och ha sin unika stil kvar. 
Så länge man är snygg. 

Och populär.

 

Bla...

 

Nu ska jag inte rata filmen helt, den är lite underhållande. Så länge man stänger av den tänkande delen av hjärnan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0