Kommersialismfri månad

Okej, jag tänkte starta en utmaning här nu. Förr i tiden var jag väldigt engagerad i miljöfrågor och äcklet inför konsumtionen var väldigt närvarande. Men det var enkelt att leva utan shopping när jag var fattig. Nu när jag har en halvvettig lön känner jag att jag har glidit ifrån mina värderingar rätt mycket.
Jag saknar ibland lite den tiden då jag fick tänka både en och två och ibland tre gånger om jag verkligen skulle köpa den där väskan för mina sista pengar. Och varje sko var en investering.

Så...

I mars månad ska jag inte shoppa något onödigt alls!

Inga kläder, inga skor, inga väskor, inget nytt garn. Ingenting!

Detta innebär också mat. Endast planerade inköp och endast det jag verkligen behöver. Dvs inget godis eller annat "kvällsfika". (vilket också innebär ciggaretter, som jag har ett livslångt av och tillförhållande med).


Who is with me!?

Kommentarer
Postat av: Elin W

Hur tänker du med t.ex. loppisprylar. Om jag hittar en låt oss säga regnkläder till dottern, som i dessa tider behövs, är det en onödig investering?

Jag kan inte lova att jag kommer lyckas, men helt klart tänker jag försöka lyckas i mars månad :D



Storkok och matlådor kan vara the grej :)

2012-02-27 @ 12:36:06
Postat av: Åkerspöke

Om hon verkligen behöver en så är det klart att det är okej att köpa en. Barnen behöver ju inte "lida" av det här :)



Men vad kul att du är på! Jag har inte fått sån jättestor respons än xD

Eller en kompis som inte shoppar något annat än dyra datorprylar någon gång ibland är på. Men han behöver ju inte ändra sin livstil speciellt mycket :)

2012-02-27 @ 17:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0