pensionär när man är 75 år del två

Nu har jag surfat runt lite och läst andra som har bloggat om den här idén.

Några pratar om ett fångarbetarlägerland och andra pratar om "jamen hur bra gick det för Grekland" "vi är så bortskämda för vi börjar inte jobba försen vi är 30 och ska gå i pension när vi är 35".


Well... Jag fattar poängen, vi har röstat på moderaterna. Moderaterna har sänkt skatterna så vi kan låtsas att vi är lite rikare. 
Så vi måste jobba längre för att kunna försörja oss själva.

En del bloggare jag har surfat runt på tycker att det här är en självklar ekvation.
Jag förstår inte vart det självklara ligger någonstans?

Jag tänker inte jobba tills jag dör bara för att någon jävel vill slippa betala någon hundralapp extra i månaden i skatt!
Det är fan inte alls självklart!


Och jag hade gärna börjat jobbat direkt efter gymnasiet, jag försökte till och med att göra det. Men det var ett vikariat här och ett vikariat där.
Om det var något alls.
Men det var inte för att jag var bekväm, för att jag valde att glassa runt.

Det var för att jag var 19 år och outbildad. Dessutom var jag trasig och hade social fobi.

"AAAAALLA kan få ett jobb, bara de vill. De måste bara rycka upp sig och gå runt och fråga om jobb. Man kan till exempel gå runt och förnedra sig själv det grövsta genom att fråga stressiga butiksbiträden om de har ett jobb över".

Jävla förnedringsretorik. Nä alla kanske inte har samma förutsättningar? Det kanske är det som är meningen med ett socialtskyddsnät? 

Kanske det som är lite meningen med en pension också? Att alla inte kan jobba tills de är döda?


Det är inte mitt fel att systemet är uppfuckat, så jag ska leva som om jag skulle dö när jag är 70 och pensionera mig när jag är 62.

 

 

8 års pension är väll inte för mycket begärt? Inte ens från välfärdssverige?



http://www.dn.se/nyheter/politik/fler-maste-kunna-byta-karriar-mitt-i-livet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0