"En annan du"

Appropå att det krävs mycket kunskap i pedagogik, för att kunna vara så där spontan och naturligt som jag satsar på att vara. Det finns en blogg som jag inspireras mycket av "En annan du" . En otrolig ögonöppnarperson som skriver om pedagogik. Främst för föräldrar verkar det som, men det funkar på barngrupper också.


Hon skriver om det som jag eftersträvar. Hur man klarar av att tänka pedagogiskt i allt man gör och allt man säger. Precis hela tiden! Vilket synsätt man bör ha och hur man hanterar konflikter genom diskussioner. 
Helt fantastiskt, fast det ger mig prestationsångest. Men på ett bra sätt! 

Jag är inte perfekt och jag är långt ifrån alltid pedagogisk. Men hennes texter får mig att vilja vara det. Det får mig att vilja se en misslyckad situation som en möjlighet, en chans att utvärdera hur jag ska agera nästa gång situationen uppstår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0