Köpstopp dag 6

Lördag idag.

 

Den här grejen känns mer och mer ogenomtänkt. Jag mår lite dåligt faktiskt. 
Inte kunna köpa det jag vill ha och när jag vill ha det. Det är så svårt att vara spontan. 
En kompis vill umgås och jag oroar mig för pengar.

 

Vi hälsar på varandra väldigt ofta, så vi har en outsagd deal att när vi är hemma hos mig står jag för maten och när jag är hemma hos henne så står hon för maten. Det jämnar liksom ut sig. 
Nu har jag lite smått ångest. Meningen är ju inte att jag ska sluta leva mitt liv, men jag vill inte ge upp så här redan den första veckan. 

Det blir nog en djupdykning ner i frysen, tur att man inte har kräsna vänner. 

 

160 kr kvar tills måndag. Ska försöka få ihop något storkok på söndag som täcker matlådeproblemet för måndag, tisdag och torsdag.

 

Jag funderar lite smått om jag var lite väl optimistisk med 400krs gränsen. Visst jag skulle fixa maten med de resterande. Men allt börjar ta slut! Toapapper, balsam, tandkräm osv. Mjea, antagligen får jag erkänna att jag  klantade mig eller så får jag försöka få tag på pengar på något annat sätt.

 

Någon som vill köpa en mössa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0