Köpstopp dag 8

Idag var jag nere i Knalleland. (De som läser som är från Sandviken/Gävle, tänk Valbo, fast utomhus och lite större). 

Skulle handla lite saker inför ett event som jag är med och arrangerar. (lite dumt att dra sig ur det bara för att jag råkade planera in en köpstoppsmånad). Jag kände innan jag gick in en litet sug i magen och en lätt pirr i fingrar och armar. Lite så där som när jag inte har rökt på fyra veckor och någon räcker över en cigg.

 

Jag är seriöst sjuk. Jag behöver vård.

 

Men det var svårt att bara handla till bara den grejen jag skulle handla för, hittade en massa saker som jag "behöver". Speciellt på pysselavdelningen. Lite nya papper, lite nya penslar, lite färger... "ÅH glitterpennor!" 

Nä, detta med att "leka fattig" är nog det bästa jag gjort. Så nyttigt för mig.

 

Idag har jag syndat dock. Jag hängde med mina kollegor och åt thaimat ute! 
79 kr bortkastade på en helt fantastisk lunch, okej lite värt det. 

Efter "stor"handlandet igår (tog ut 400 kr igår och passade på att handla för att jag skulle slippa handla idag). Och dagens lunch, så har jag 232 kr kvar. 

Och ett hundra behöver jag för att ta mig till Hillared i helgen. Vi får se, det ordnar sig nog. 
Jag har frysen full av fryssaker så jag ska nog klara resten av veckan på 132 kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0