Mittutvärdering

Nu har det gått två veckor av den här köpstoppsgrejen. Jag började ju lite optimistiskt med en plan om 400 kr i veckan. 
Det fick jag ändra till 500 kr. Inte för att jag nödvändigtvis var tvungen, det kan jag erkänna. 
Jag kanske hade klarat mig ändå. Men det kom så många plötsliga utgifter som lunch på stan med kollegorna. 
Jaja, vissa saker kanske jag kunde ha valt bort. Fast meningen är ju inte att jag ska sluta leva. 

Meningen var att jag skulle börja tänka på hur mycket onödigt jag slänger iväg pengar på. Och det har ju lyckats definitivt. Fast det har också medfört att jag skjutit upp saker som jag ändå skulle köpa. 

Som en router som jag behöver, har två datorer och snart kanske en tablet. Det funkar inte med sladdar. Nya gympaskor, böcker från bokmässan, och massor av andra saker som jag vill ha eller behöver. Jag vet inte hur jag ska ändra på det. 

Ärligt behöver jag inte de sakerna. Men samtidigt så behöver jag ju dem. För att leva det livet jag har. Jag vill ju inte sluta gymma. Jag vill inte sluta läsa böcker. Och jag gillar teknik.

Och en massa andra saker.

 

Äsch, det är två veckor kvar. Jag kanske hinner fundera ut något sätt att kompromissa värderingar med sunt leverne med dekadentlivsstil.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0