Kvinnor som hatar kvinnor.

Jag möter på forum och liknande många män som spyr ut sitt kvinnohat. Att det är synd om sig själva som aldrig får ligga för att kvinnor är så otacksamma. Och grövre saker.
En massiv konspiration om hur kvinnor är, och hur de tänker.

De blir påhejade av andra i de där forumena.

Det gör mig illa till mods, men jag förstår det.
Vad jag inte förstår är kvinnor som spyr ut kvinnohat.

Hur kan en kvinna hata kvinnor?
Är inte det självhat?

 

Jag är inte jättemycket för det här snacket om att "vi ska ställa upp för varandra". "Vi alla är systrar" och så vidare. Jag tycker att vi ska ställa upp för de människor vi har relationer till. Både systrar och bröder.

 

Men att hata kvinnor?

Jag förstår inte.

 

"nu identiferar sig inte alla som kvinna!"
Nej det är sant käre läsare, men jag har mött kvinnor som identifierar sig som kvinnor men ändå hatar kvinnor.

 

"Men jag hatar våpiga kvinnor"
Fast... Ett "våp" är bara en person som beter sig som den extremaste versionen av idealbilden av en kvinna är. Hur en kvinna ska vara och bete sig.

 

Jag har också varit en sådan som har hatat "våp", eller "fjortistjejer" som vi sa när jag var yngre.
Men jag gör det inte längre.

 

"Ett våp har ingen självrespekt".
Well... Är det en anledning att hata personen?
Jag kan tycka lite synd om en sådan person. Om personen nu är fast i sitt beteende och inte kan välja att vara något annat än den här extrema klyschen om hur kvinnor ska vara.
Men hata personen?

 

Varför ska jag hata en kvinna för att hon är en annan sorts kvinna än mig?
Kvinnan har inte gjort något som jag tycker är moraliskt upprörande. Hon har inte gjort något mot mig annat än att existera.
Varför ska jag hata henne då?

 

Sen har vi en annan sorts våp. Våpet som väljer att vara ett våp.
Ska vi inte vara ett öppet och fritt samhälle där folk får vara som de önskar att vara?

 

Om vi lämnar våpet ett tag.
Jag har hört/läst kvinnor som har hejat på de här männen när de har skrivit hur lömska och hemska kvinnor är.
Att de som kvinnor håller med och därför HATAR att umgås med andra kvinnor. Att de väljer bort kvinnor för att alla kvinnor är falska och lömska.

 

Det förstår jag inte.
Du kan inte välja bort dig själv?

"Nu ser sig inte alla kvinnor sig som kvinnor"


Nej, men det har vi redan gått genom. Jag pratar om kvinnor som ser sig som kvinnor som endå anser att alla kvinnor är lömska och hemska och därför väljer bort kvinnliga vänner.
Hatar du inte dig själv då också?

Och när någon kvinna hejar på en man som spyr galla och äckel över kvinnorasen.
Inser inte kvinnan då att hon hejar på att själva bli sedd på det där sättet?
Att hon uppmuntrar statusen bland kvinnor att de är lömska och falska. Att det blir en oändlig och ondskefull cirkel?
Att hatet späs på och att hon mycket väl kan vara föremålet för hatet?

 

Jag förstår inte kvinnor som hatar kvinnor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0